Çok Satan Markaların Çok Sattıran Renkleri Var

Yorum yok Çok Satan Markaların Çok Sattıran Renkleri Var968 views

Renklerin insan psikolojisindeki etkisi büyüktür. Özellikle satınalma alışkanlıklarımızı etkileyen renkler büyük firmalar tarafından profesyonelce kullanılmaktadır. Mesela dijital reklam sektöründen bahsedeceksek “renk” kelimesini cümleden çıkarmamız söz konusu bile olamaz.

Sokakta yürürken yüzlerce marka tabelası görürsünüz. Her tabelada harflerin oluşturduğu kelimeler veya açıklamalar vardır. Kaçını aklınızda tutabilirsiniz? Sadece dikkatinizi verip okuduğunuz 1-2 tabelanın size vermek istediği mesajı alırsınız. Peki dikkatinizi çeken nedir? Harfler mi? hayır değil. Rakamlar mı? Hayır hayır o da değil. İlk önce renk sizi vurur; sonra ateşin geldiği yöne bakarsınız.

Hemen çok sevdiğiniz birkaç markayı hatırlayın. Sony, CocaCola, BP, Tukcell, Vodafone, vs. Hepsi size ayrı renkleri çağrıştırıyor olmalı. Gri SONY logosu, kırmızı CocaCola kutusu, yeşil BP logosu, mavi Turkcell mağazası ve sarı cellocanlar, kırmızı zemin üzerine beyaz vodafone yazısı kafanızda canlanmış olmalı. Yani isimler bilinaçtınızda fotoğrafa dönüşmüş olmalı.

Markalara kimlik kazandırma anlamında hiçbir renk tesadüfen seçilmiş değildir. Dikkat ederseniz iyi bir şirketin antetli kağıdından kartvizitine, web sitesinden broşürüne kadar her parçasında ağırlıklı aynı renk kullanılmıştır. Kurumsal kimlik çalışmalarında logo ve logoyu oluşturan renkler üzerinde çalışılır.

Örnekler:

Trkcell

Turkcell Neden Mavi ve Sarı Rengi Kullanır: Mavi güvenin rengidir ve sonsuzluğu ifade eder. Denizlerden çağrışım yapar. Sarı ise parlaklığı ile en çok dikkat çeken renklerden biridir. Uyandırır, aksiyona davet eder. Bu yüzden sarı ışık trafik lambalarında da kullanılır. Aynı zamanda özlem duygusunu iyi simgeler. Uzakları yakın eden ve görünmeyen ürünü satan (konuşma dakikası) bir firmanın güven vermesi ve dikkat çekmesi önemlidir değil mi?

akaryakıtBP Neden Yeşildir: Petrol denildiğinde aklımıza genelde siyah renk ve koyu kahve paslı petrol varilleri gelir. Petrol doğaya verdiği zarar açısından insanlığın sevmeyeceği bir maddedir. Bununla birlikte ne yazık ki temel ihtiyaçlar arasındadır. İşte insan beynindeki o itici algıyı değiştirebilmek ve markasına sempati uyandırabilmek için BP doğanın rengini kullanmıştır. Yeşil doğayı, doğallığı simgeler. Rahatlık veren yönüyle güveni de simgeler. Olumsuz algıyı törpülemek için kullanılabilecek en mantıklı renklerden biridir. Bu yüzden BP firması yeşil rengi kullanır.

spor markaPuma Neden Kırmızı Rengi Kullanır: Kırmızı kan akışını hızlandıran bir renktir. Gücü ve hareketi simgeler. Dikkat çeken kırmızı aşk ve tutkunun da vazgeçilmez rengidir. Spor bir markadan beklenen en önemli özelliklerden biri dinamik ve güçlü olmaktır ki; Puma ayakkabı satın aldığınızda kırmızı bir kutuda taşıyorsunuz. Kan akışını hızlandıran, algıyı ve bilinci besleyen kırmızı trafik lambalarında tesadüfen tercih edilmemiştir.

Özetle:

Renklerin Anlamı ve Simgelediği Değerler:

  • Sarı: Dikkat çeker, neşe ve duygusallığı ifade eder.
  • Kırmızı: Dinamikliği simgeler. Tutkunun rengidir ve sürekliliğe zorlar. İştah açma özelliğiyle de Dünyaca ünlü hazır yemek markalarının en çok kullandığı renktir.
  • Siyah: Gücü ve prestiji simgeler. Mercedes ve BMW gibi güçlü Alman araçlarında en çok kullanılan renktir
  • Pembe: Hayallerin ve aşkın rengidir. Genelde bayanlara yönelik kullanılır.
  • Mavi: Güven verir. Özgürlüğün rengidir.
  • Yeşil: Huzuru ve doğayı simgeler. Huzurlu olmak için güvende olmak gerekir. Dolayısıyla huzur verme özelliği ile güvenin rengi olarak da kabul edilir. Bilinçaltında yeşil kodlanırken, sessiz sakin bir doğa fotoğrafı belirir.
  • Mor: Gösterişin, ihtişamın rengidir. Mor renk lüks kabul edilir ve saraylarda mor motifler ağırlıklıdır.
  • Turuncu: Sıcaklığı, iyimserliği ifade eder. Herkese hitap eden bir renktir ve insanın satınalma duygusunu tetikleyen en güçlü renktir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir